A következő generációs tanulási és tudásértékelési módszerek bevezetése az EWF rendszerébe és a STEM képzésbe

A WELDONE projekt célja, hogy befogadóképessé tegye az EWF rendszert és a STEM oktatókat az aktív tanulási környezet kialakítására tapasztalati tanulási és projektmunka módszerekkel, amelyek ösztönzik a kreativitást és a kockázatvállalást, mint értékes tanulási lehetőséget.

Sajtóközlemény (ePRNews.com) – Porto Salvo, Portugália – 2020. április 21. – A tradicionális tanulási módszerek számára kihívást jelent az a lehetőség, hogy a különféle technológiák, új pedagógiai megközelítésekkel párosítva, aktív tanuláson és interakción alapuló, másfajta tanulási módot teremtenek. Ez különösen a tudás műszaki területein érezhető, mint például a gyártás és a STEM (tudomány, technológia, mérnöki munka és matematika), ahol nincs elég szakember az új és a meglévő vállalatok növekedésének támogatására.  Az új tanulási módszerek és technológiák az egyik legfontosabb módja annak, hogy ezeket a szakmákat vonzóvá tegyék a tanulók számára.

A WELDONE projekt szerepe a mai technológiák adottságai és a hagyományos tanulási módszerek közötti hézag áthidalása, amelynek célja az EWF rendszerének és a STEM oktatási személyzetének az aktív tanulást elősegítő pedagógiai megközelítésekkel és módszertanokkal kapcsolatos ismeretek, képességek és szakértelem biztosítása a jobb képzés kiaknázhatósága érdekében.

Végeredményképp a projekt kidolgozza a hét kompetenciaegységen alapuló, moduláris megközelítéssel szervezett ToT tantervet a „Workshop módszer” alkalmazásával, ideértve a műszaki képzésbe beépítendő speciális kulcskompetenciák fejlesztésére összpontosító gyakorlati erőforrásokat is. A WELDONE projekt fókuszpontja az EWF és annak oktatási rendszere, mivel annak összes eredményét az EWF hálózatához tartozó ATB-k alkalmazására fejlesztik. Ezenkívül a WELDONE eredmények a STEM oktatók számára is elérhetők lesznek, így növelve annak hatását a gyártási szektoron túl is.

A WELDONE tantervben hét, moduláris megközelítéssel szerveződött kompetenciaegység lesz, a Többszörös Intelligenciákra és a Tanulási Stílusokra; a Tanulóközpontú didaktikára (azaz Problémaalapú Tanulás, Kritikus Gondolkodás és Kollaboratív Tanulás); a Játékalapú Tanulásra; a Digitális Kompetenciákra és digitális források felhasználására; a Hírmédia Didaktikára (a közösségi média használata és a mikro-tanulás); Személyes, társadalmi és tanulási kompetenciára és Vállalkozói kompetenciára összpontosítva.

Az aktív tanulási környezet előmozdításával, a tapasztalati tanulás és a projektmunka módszereivel, ahol az iskolai környezet ösztönözheti a kreativitást és a kockázatvállalást, valamint a hibákat mint értékes tanulási lehetőséget fogadhatja el, az EWF Oktatási rendszer és a STEM szektorok tanárai és oktatói képesek lesznek a kulcskompetenciák fejlesztését saját oktatási forrásaikba illeszteni, az Európai Bizottság Tanácsának ajánlásait követve.

A WELDONE emellett segíti az oktatókat, hogy rugalmasak legyenek a különféle pedagógiai stratégiák kidolgozásában és alkalmazkodjanak a különféle tartalmakhoz, maximalizálva a digitális eszközök és a jelenleg elérhető környezet használatát annak érdekében, hogy a hallgatókat közelebb hozzák a valós élethelyzetekhez, ezáltal a tanulást értelmes folyamattá alakítva a ma és a holnap diákjai számára. A tanárokat és az oktatókat szintén aktívan bevonják ebbe a folyamatos szakmai továbbképzési programba és felhívják a figyelmet a képzési módszerek frissítésének és a műszaki és tudományos területeken történő átadás fontosságára.

A projektet hét partnerből álló konzorcium valósítja meg Horvátországból, Belgiumból, Görögországból, Magyarországról, Portugáliából és Romániából, és ambiciózus célkitűzései között a magasabb szintű szakképzés javítását, vonzerejének és relevanciájának növelését, valamint egy olyan értékelési keret előmozdítását is célozza, amely segíti az oktatókat és a tanárokat abban, hogy kezelni tudják a „WELDONE módszer” kiértékelésének kihívásait.

Projektpartnerek

A konzorcium olyan szervezeteket foglal magában, amelyek széleskörű tapasztalattal rendelkeznek az ERASMUS+ által finanszírozott projektek területén. A projekt koordinátora a STRUKA (https://www.struka.hr/en/), az egész életen át tartó szakképzés horvát szövetsége. EWF – Európai Hegesztő Szövetség (www.ewf.be); ISQ – Instituto de Soldadura e Qualidade (https://www.isq.pt/), tudományos és technológiai szolgáltató az ipar és szolgáltatások területén; ASR – Román Hegesztő Társaság (https://asr.ro/), a hegesztési ágazat kutatásában, fejlesztésében és innovációjában tapasztalattal rendelkező szervezet; MÁTRAI Hegesztéstechnikai Kft. (https://matraheg.hu/), magyar szervezet, amely fontos szerepet játszik az államilag elismert iskolarendszerű oktatásban és az iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben; ISO – Slavonsky Brod Ipari és Kereskedelmi Iskola (http://www.ss-industrijsko-obrtnicka-sb.skole.hr/), horvátországi székhelyű középfokú szakképző intézmény, valamint Képzési és Szakmai Irányító Intézet és az IEKEP (http://www.iekep.gr/en/), görög szakértő szervezet a szakmai tanácsadás, adminisztráció, audit és irányítási eljárások területén.

A projekttevékenység követéséhez kérjük, látogasson el a WELDONE projekt weboldalára: http://www.weldone-project.eu/

 

 

A WELDONE – Az innováció ösztönzése a hegesztőképzésben projektet az Európai Unió Erasmus+ programja társfinanszírozza.